Politiskt uppdrag - Redovisning av lokalt partistöd jämte granskningsrapport

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Varför görs denna redovisning?

Den sker i enlighet med kommunens Regler för partistöd:

5 § Redovisning och granskning En mottagare av partistöd ska årligen lämna en skriftlig redovisning som visar att partistödet har använts för det ändamål som anges i 2 kap.

9 § första stycket kommunallagen. Har överföringar gjorts till delar av partiorganisationen utanför Vaggeryds kommun ska dessa redovisas samt det ändamål de använts till. Till redovisningen ska fogas en handling där en utsedd granskare intygar att redovisningen ger en rättvisande bild av hur partistödet har använts. Redovisningen ska avse perioden 1 januari – 31 december och ges in till fullmäktige senast sex månader efter redovisningsperiodens utgång. Till redovisningen ska fogas ett granskningsintyg.

6 § Årlig utbetalning

Partistöd betalas ut årligen i förskott senast under mars månad efter beslut av fullmäktige. Som underlag för utbetalningen ska mottagaren av partistödet lämna in en särskild ansökan (blankett) till kommunstyrelsen. Har redovisning och granskningsrapport enligt 2 kap. 11 § andra stycket kommunallagen inte lämnats in till kommunstyrelsen inom föreskriven tid äger kommunstyrelsen rätt att återkräva årets partistöd och innehålla stöd för nästkommande år in till dess redovisningshandlingen inkommit.

När ska den vara inlämnad?

Den ska vara kommunen tillhanda senast den 30 juni året efter att bidraget har erhållits.

Vart skickas den?

Till Vaggeryds kommun Kommunledningskontoret Kanslienheten Box 43 568 21 Skillingaryd

Frågor om e-tjänsten

Kommunadministratör
kommunstyrelsen@vaggeryd.se

Personuppgiftsansvarig

Kommunstyrelsen
kommunstyrelsen@vaggeryd.se

Följande behövs för e-tjänsten

  • Bank-id

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa